AkzoNobel sätter färg på världen

Pressmeddelande  •  2012-10-19 15:02 CEST

Från Brasilien till Indien via Turkiet och Nederländerna. Vidare mot Ungern, Polen och Ryssland. 2012 är fjärde året i rad som Let’s colour week går av stapeln, en samhällskampanj där AkzoNobel uppmanar människor över hela världen att bokstavligt talat sätta färg på sin tillvaro.

Let's Colour Week pågick 10 - 14 oktober i ett tjugotal länder jorden runt. Under dessa dagar fick offentliga byggnader, gymnastiksalar, kontor, skolor, hus, fabriker och butiker sig en uppfräschning i form av ny färg. Under dessa dagar tog människor runtom i världen målarpenseln i egna händer och adderade färg till sin tillvaro.

I grannlandet Norge uppmanade man till exempel till att bygga kreativa fågelholkar. Detta resulterade i otaliga små färgglada hus för fåglarna inför den kommande vintersäsongen.

AkzoNobel, som ligger bakom kampanjen Let’s Colour Week, har hittills donerat 276 591 liter målarfärg. Syftet är att förbättra livsmiljöer och skapa en ljusare framtid för miljontals människor världen över.

– Vi vill göra jorden till en vackrare och mer färgglad plats. Med relativt små medel kan man göra stor skillnad. Let’s colour week är ett fantastiskt exempel på hur några liter målarfärg kan lyfta både ett kvarter och människorna som bor där, säger Maria Fiskerud, kommunikationschef AkzoNobel.

För mer information:
Maria Fiskerud
Kommunikationschef, Akzo Nobel AB
073-4029097 / maria.fiskerud@akzonobel.com

AkzoNobel är världens största färgföretag och en ledande producent av specialkemikalier, bygglim och limsystem. Vi förser företag och konsumenter världen över med innovativa produkter och brinner för att utveckla hållbara lösningar för våra kunder. Bland våra välkända varumärken finns Eka, International, Dulux och Sikkens. Vi rankas återkommande som ett av de ledande företagen inom hållbar utveckling. Med huvudkontor i Amsterdam, Nederländerna, är vi verksamma i fler än 80 länder, där våra 55 000 engagerade medarbetare levererar Tomorrow's Answers Today™.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom