Sadolin Trend Colours 2011 – naturligt och romantiskt

De kulörer som vi omger oss med i vardagen smittar av sig på humöret. Ändå är det fortfarande anonyma vita väggar som dominerar i svenska hem. Det vill Sadolin ändra på med sitt nya koncept ”Sadolin Trend Colours 2011”.

De sex kulörerna som tagits fram av trendsättarna på AkzoNobel sträcker sig från romantiska nyanser av ljust brunt som ”Smoky Brown” och lila till mer energigivande och varma nyanser av gult som ”Crispy Yellow” och orange.

Det är slut på tidigare stora överflöd av materiella varor och en egoistisk syn på livet – det är dags att söka sig tillbaka till originalet och det naturliga. Nu återvänder vi istället till nära upplevelser och det äkta uttrycket, vilket återspeglar sig i Sadolin Trend Colours 2011.

”Saker som håller och bär en touch av ett långt liv är inne och hantverk ger respekt. Slitet läder är bättre än skinande nytt och massivt trä med struktur och ådror dominerar framför anonymt faner och högglanspolerade ytor”, säger Annika Karlsson, marknadschef på AkzoNobel Decorative Coatings.

Små förändringar kan skapa stora effekter och det är först när idéerna får fria tyglar och kulörerna flyttar in som man ser de stora vita lite tråkiga ytorna. Kulörerna är en värmande kontrast till den typiskt ljusa, skandinaviska inredningen och ger hemmet ett personligt uttryck. Till exempel kan en enkel vägg målad i en kontrastfärg väcka uppmärksamhet och ge fokus på utvalda element i inredningen.

Det finns massor av goda skäl till att greppa penseln och ge hemmets väggar en värmande nyans. Förutom den mjuka gula, finns det bland trendkulörerna en mix av naturfärger, romantiska nyanser och dämpade kulörer, som ger möjlighet att föra in mer romantik i hemmet.

Oavsett vilken kulör som faller dig i smaken finns det inspiration att hämta på vår hemsida, www.sadolin.se eller hos din närmaste Sadolin-återförsäljare. Med färgprover i små halvliters förpackningar är det lätt att testa kulörerna, innan den stora färgförvandlingen står för dörren.

_ _ _

För mer information: