8000 besökare kom till Nostalgia Festival!

Totalt besökte 8000 Ronneby Brunnspark och Nostalgia Festival i lördags. Parken fylldes med 1.000-talet fordon, som bilar, motorcyklar, mopeder, lastbilar, traktorer och även båtar!

Årets festival hade temat Volvo 140 – 50år! Det fanns en Volvo 140 av varje årsmodell som producerades under åren 1966-1974. Svenska Volvo 140-klubben fanns på plats och det visades även upp tre helt unika ombyggda Volvo 140!

40-års jubilerande tävlingen Sveriges Snyggaste Bil 2016 avgjorde och vinnare blev Ulf Kusendal från Kvissleby utanför Sundsvall. Han och hans fru Marie åkte 92 mil enkel resa för att vara med i finalen i den klassiska tävlingen Sveriges Snyggaste Bil och fick med sig en stor pokal hem.

På stora scenen stod Liverpool på underhållningen och gav publiken en fantastik Beatles-kavalkad!

Modescenen blev en succé även i år. Publiken fick hänga med på en retro-resa i kläder och frisyrer, där årets tema Volvo 140-tema självklart speglades på catwalken. Kläderna som visades var både 50- 60- och 70-tal!

Mellan modevisningarna var det ”On the Road” som ansvarade för musiken.

I parkens damm fick båtarna sin del av uppmärksamheten. De presenterades och festivalen fick en härlig inramning.

- Årets nyhet var Barnens Nostalgia Festival, där fanns det möjlighet för barnen att köra både trampbil och RC-bilar. Det blev väldigt lyckat, så nu har vi något för hela familjen, berättar projektledaren Linda Hugosson

Nostalgia Festival arrangeras av tidningen Nostalgia Magazine. I år är det 15:e gången som festivalen arrangeras och som vanligt i Ronneby Brunnspark.

För mer information kontakta Linda Hugosson, projektledare Nostalgia Festival, 0730-64 80 77, linda.hugosson@fabas.se.