9.500 besökte årets Nostalgia Festival!

Totalt kom 9.500 besökare till Nostalgia Festival i Ronneby Brunnspark. Janne Petterssons Hudson tog hem titeln Sveriges Snyggaste Bil 2015.

– Vi är mycket nöjda med årets Nostalgia Festival, säger Ida Nilsson, projektkoordinator för evenemanget.
Under dagen kunde man beskåda finalisterna i Sveriges Snyggaste Bil, som arrangeras av tidningen Bilsport Classic. Vann gjorde en Hudson från 1952, ägd av Janne Pettersson i Strängnäs. Janne med sin Hudson och ytterligare några bilar får följa med till Oslo Motor Show i oktober där utmanare från Danmark och Norge gör upp om titeln Scandinavias Flotteste bil.

Till årets familjeshow, Concours de Charme deltog 13 tävlande, de fick chansen att charma juryn med tidstrogna kläder som matchade bilen. Vann gjorde Claes och Ewa Jägervall med sin Lloyd från 1956följd av Carl-Åke, Gullan och Jenny Ziegler med en Cadillac Converitble från 1957 och Kent Törnqvist med en Reo Flying Cloud Coupé, 1929.

Årets tema var 1950-tal, det speglades både på Modescenen och i övriga delar av parken. Bland annat fanns ett flygplan av modell SAAB Safir från 1953 att beskåda. Från Modescenen bjöd de charmiga modellerna publiken på modeshow med kläder i sann retro- och 50-talsstil. På samma scen underhöll även det lokala badet Allround Music med välkända covers från årtiondet. Intill Modescenen fick publiken även se tio utvalda 50-tals bilar i härliga färger.

Från stora scenen drog Trion ”Hanson, Carson och Malmkvist” ner rungande applåder när de blandade sina egna otaliga örhängen med andra populära hitlåtar.

Också de båtintresserade fick sitt lystmäte tillgodosett på Nostalgia Festival! I år hade vi utökat bryggorna och hela sju klassiska båtar tävlar om vilken som var vackrast. Vinnare blev Greger och Tomas Lööf med sin Ragette, följt av Peter Björk med Coronet 24 Midi och Börje Ragnarsson med Electrolux Camping.

– Vi vill rikta ett varmt tack till alla utställare och besökare för att de vill komma och fortsätta sprida en så härlig stämning i den fantastiskt vackra Brunnsparken i Ronneby, säger Camilla Sjöberg, vd på Albinsson & Sjöberg. Vi tackar även alla funktionärer och samarbetspartners i Ronneby med omnejd för ett gott samarbete kring arrangemanget.