Ännu en publikframgång på Elmia!

79.504 människor (förra året 71.951) letade sig till Elmia i Jönköping under påskhelgen och fick se ett spektrum av motorhobbyns alla olika genrer.

Hot Rod-entusiaster, veteranvänner, motorsportfolk, rockabillyälskare, stylingintresserade och hojåkare. Alla samlades på de 41.000 kvadratmeter som Bilsport Performance & Custom Motor Show bredde ut sig över.

Den nya motorsporten drifting medverkade till det stora publikantalet genom flera dagliga hisnande uppvisningar med stjärnor som Micke ”Wunderbaum” Svensson och Daniel ”Limmet” Liimatainen.

Dessutom var den berömda ”Terrortraktorn” från Gotland och plussade på helhetsupplevelsen på utomhusarenan.

Publikfavorit blev Kent Jonsson från Axvall som vann People´s Choice i kategorin Custom och Eksjöbon Lukas Koos, People´s Choice-mottagare i kategorin Performance.

En annan stor kändis på plats var Jönköpingssonen Bernt Karlsson, framgångsrik bilbyggare i USA, som vann jurypriset Best in Show Custom.

För mer information: Eva Holmberg, telefon 070-266 44 35.

www.bilsport.se/artikel/annu-en-publikframgang-pa-elmia/