Succé för påskens stora motorshow!

Hela 76.310 besökare valde att fira påsk på Bilsport Performance & Custom Motor Show vilket är en ökning med 9.000 besökare i jämförelse med 2014 års mässa.

Fordonsutställare från Sverige och resten av Skandinavien – till och med från Nordamerika – fyllde Elmias mässhallar i Jönköping med bilar, motorcyklar och lastbilar av allra högsta klass.

Bilsport Performance & Custom Motor Show sträcker sig även utanför taken. Bland annat uppvisningar, shower och tävlingen Påsksladden som innebar full gas samtliga fyra dagar.

Flera tunga priser delades ut efter jurybedömningen. Ett av de tyngsta priserna – People’s Choice Performance – gick till Anders Franzén från Hjo. Hans Amazon hyllades av både besökare, jury och den kanadensiske custombyggaren JF Launier.

Bildtexter
1. JF Launier tog med sig sin världskända Buick Riviera -64 från Kanada till Jönköping. Vann bland annat Best in Show Custom.

2. Holländaren Ruud Janssens VW Typ 147 W12 har skördat priser i flera länder. Best in Show Performance var ett av priserna från Sverigebesöket.

3. Anders Franzén, Hjo, chockade både besökare, jury och andra utställare med sin makalöst välbyggda Volvo Amazon. Det ledde bland annat till priset People’s Choice Performance.

4. Priserna People’s Choice Custom och bästa lack gick till finländaren Mika Auvinen och hans Mercedes Actros ”Highway Hero”. Här flankeras han av teammedlemmarna Mane Oksa och Arto Simola.

5. På mc-sidan gick flera av priserna, bland annat Best in Show, till norrmannen Pål Stenersen.

6. Mats-Ola ”Lången” Larsson från Mölndal fick flera anledningar att jubla under prisutdelningen. Hans Chevrolet Impala -59 prisades bland annat med Boyd Coddington Memorial Award.