V8 Thunder Cars och Bilsport Rally & Racing förlänger samarbete

V8 Thunder Cars och förlaget Albinsson & Sjöberg fortsätter det mediesamarbete som bland mycket annat innebär att V8 Thunder Cars tv-produktion för säsongen 2019 kommer att visas på Bilsport Play.

– Vi har sedan många år tillbaka ett mycket gott samarbete med förlaget Albinsson & Sjöberg, ett samarbete som vi ifjol fördjupade till att omfatta även våra tv-sändningar, säger Joakim Tärnström, kommunikationsansvarig för V8 Thunder Cars. Till i år kommer vi ytterligare att optimera vår tv-produktion för sociala medier, det är där vi tillsammans med visningar på Bilsport Play ser de största möjligheterna att öka vår exponering för klassen.

TV-produktionen, som precis som i fjol görs av Linder Media, ger Albinsson & Sjöberg ett tillskott till det digitala innehåll som i allt högre utsträckning utgör en del av tidningsbranschens framtid.

– Tidningsbranschen genomgår en förändringsprocess där print och digitalt innehåll måste förenas, säger Erika Mahrle, digital utvecklingschef på Albinsson & Sjöberg. Vi lanserar senare i år en helt ny digital plattform som knyter ihop våra olika tidningstitlar och event inom motorområdet till en unik mix. Med V8 Thunder Cars tv-produktion kan vi ge våra besökare ett spännande digitalt innehåll.

Samarbetet mellan V8 Thunder Cars och Albinsson & Sjöberg omfattar inte enbart Bilsport Play, det omfattar även det tidningsmagasin som i år fyller 10 år, V8 Thunder Cars Magazine. Magasinet har en upplaga på 15 000 exemplar, varav 7 000 går ut till tidningen Bilsport Rally & Racings läsare.

– För våra deltagare betyder det enormt mycket att få exponera V8 Thunder Cars gentemot Bilsport Rally & Racings läsekrets, en målgrupp som i högsta grad är vår, säger Joakim Tärnström. Det är ett magasin med högt läsvärde och kvalitet som vi hoppas ska ge Bilsport Rally & Racings läsare ett mervärde.

V8 Thunder Cars-säsongen 2019 startar den 3-4 maj på Ring Knutstorp, följande fredag publiceras det första avsnittet av V8 Thunder Cars tv-magasin på Bilsport Play – sedan följer ytterligare fem deltävlingar och avsnitt. Säsongen avslutas den 4-5 oktober på Mantorp Park.

För mer information, kontakta Erika Mahrle, Albinsson & Sjöberg, 070-628 80 05, eller Joakim Tärnström, V8 Thunder Cars, 072-503 96 36.

Albinsson & Sjöberg är Nordens största motorförlag och ingår i den familjeägda mediekoncernen FabasGruppen AB som bedriver verksamhet i Sverige, Norge och Polen. Koncernen, med huvudkontor i Karlskrona i Sverige, har närmare 80 anställda och omsätter 180 MSEK. FabasGruppen ger ut månadstidningar, specialtidningar och böcker, har intressen inom mässbranschen och tidningsdistribution, samt driver webbsajter med inriktning huvudsakligen på motor och teknik. Därutöver produceras ett 15-tal egna mässor och event med anknytning till motor. Förlaget driver också Albinsson & Sjöberg Bilmuseum och Karlskrona Porslinsmuseum.