Alecta först med direktkoppling till minpension.se

Tjänstepensionsföretaget Alecta gör det enklare för 1,8 miljoner kunder att få hela bilden av sin pension.

Inloggade på Alectas internetkontor kan nu gå direkt till minpension.se utan att behöva logga in igen. På Alectas internetkontor får alla Alectas 1,8 miljoner kunder en överblick över sin tjänstepension. På minpension.se finns uppgifter om övriga delar av pensionen: allmän pension från staten, privat pensionssparande i vissa bolag och tidigare tjänstepensioner.

- Våra kunder har efterfrågat en bättre överblick över hela sin pension. Därför är det glädjande att vi först av alla bolag kan erbjuda en direktlänk utan ny inloggning till minpension.se, säger Liselott Ledin som är chef för Kundkommunikation på Alecta.

Minpension.se har drygt 1,2 miljoner användare. Alecta var ett av de första bolagen att ansluta sig till minpension.se vid starten 2004.

- Alecta har ända sedan starten varit ett starkt stöd vid uppbyggnaden av minpension.se. Nu stärker vi samarbetet ytterligare och gör det enklare för pensionsspararen att enkelt och säkert få sin helhetsinformation, säger Anders Lundström vd för Min Pension.

För mer information, kontakta gärna

Johan Anderson, presschef, Alecta, tel: 070-288 68 11

Anders Lundström, vd, Min Pension, tel: 08-522 785 40

Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Vi står på kundernas sida med ett enda fokus - att erbjuda trygghet under och efter arbetslivet. Det gör vi genom att ha en bättre avkastning än branschen och dessutom låga kostnader. Vi förvaltar drygt 480 miljarder kronor åt våra ägare som är 1,8 miljoner privatkunder och 30 000 kundföretag.

• alecta
  • tjänstepension