Nu öppnar Vasaloppshälsningen

Idag lanseras årets upplaga av Vasaloppshälsningen där alla kan skicka hälsningar till åkare under Vasaloppets vintervecka.

Vasaloppshälsningen.se går det att skicka hälsningar till deltagare i Vasaloppet 2014. I år har skärmarna flyttats för bättre synlighet.
– Alectas Vasaloppshälsning gör verkligen nytta och skapar prestationshöjande leenden ute i spåren. Det är glädjande med en huvudsponsor som aktivt utvecklar Vasaloppet tillsammans med oss, säger Anders Selling, vd för Vasaloppet.

Vasaloppshälsningen genomförs för tredje året i rad. Förra året förmedlade Alecta över 14 000 hälsningar under vinterveckan.
– Vasaloppshälsningen gör det möjligt för vem som helst att peppa drygt 67 000 deltagare i Vasaloppets vintervecka. Genom att skicka hälsningar med bild kan familj, vänner, kollegor och konkurrenter påverka åkarnas prestation i loppen, säger Jelena Mirkovic, chef för marknadskommunikation på Alecta.

Värdefull info till alla åkare
Skärmarnas uppgift, förutom att leverera hälsningar, är att ge information till åkarna om tid, lufttemperatur, hur många åkare som ligger före och medaljtiderna för Vasaloppet.

Fakta: så går det till
• Gå in på vasaloppshälsningen.se och sök på namn, klubb eller ort för att hitta åkare.
• Skriv din hälsning och ladda upp en peppande bild.
• Åkarens chip gör att hälsningen levereras vid rätt tillfälle på flera stora skärmar i spåret.
• Alla hälsningar görs även tillgängliga för åkarna direkt efter loppet.
• Vasaloppshälsningen fungerar till alla lopp utom Stafettvasan.

Alecta är stolt huvudsponsor av Vasaloppet för sjätte året i rad. Vasaloppet förknippas med långsiktighet och målmedvetenhet vilket också präglar Alectas dagliga arbete som förvaltare av tjänstepension.

För mer information, kontakta gärna
Jelena Mirkovic, chef Marknadskommunikation, Alecta, tel 070-751 93 14
Anders Selling, vd Vasaloppet, tel 0250-392 24, 070-237 33 00