Pressmeddelande -

Alektum Inkasso etablerar sig i fyra nya länder och blir det näst största inkassobolaget i Europa!

Alektum Inkasso, som är ett av Sveriges största inkassobolag, etablerar sig nu i ytterligare fyra
europeiska länder - Estland, Frankrike, Tjeckien och Ungern. Därmed blir Alektum Europas näst största
inkassobolag som också finns på den svenska marknaden.

Alektum Inkasso är ett familjeföretag som grundades i Göteborg 1988. Därefter har Alektum vuxit i stadig
takt ut i Europa utan att för den skull göra avkall på den kvalitet som gör att bolaget idag kan garantera
våra kunder den högsta lyckandegraden av alla inkassobolag i Sverige.

- Vi har vuxit ut i världen i takt med att våra kunder har önskat det, säger VD Jan Hedström. De har varit nöjda med våra vassa tjänster, duktiga medarbetare, moderna teknik och jordnära attityd, och velat få tillgång till det i flera länder. Därför följer vi med våra kunder ut i ytterligare fyra länder nu under sommaren.

Genom den nya etableringen blir Alektum Inkasso en ännu starkare samarbetspartner för företag som
vill ha hjälp med inkasso av konsumentfordringar i Europa - oavsett var de gör affärer.

- Tack vare att vi till exempel använder samma datasystem i samtliga länder, och genom att våra kunder kan vända sig till en kontaktperson oavsett var i Europa de har utestående fordringar, så
kommer Alektum att erbjuda en överlägsen modell för konsumentinkasso och långtidsbevakning av förfallna fordringar i hela Europa, avslutar VD Jan Hedström.

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Hellman, Informationschef
Telefon: 031 - 34 80 114 Mobil: 0708 - 88 84 90 E-post: peter.hellman@alektum.com

Om Alektum
Alektum är ett av Europas ledande inkassobolag med inriktning på konsumentinkasso och långtidsbevakning. Vår kombination av
välförpackade tjänster, professionella medarbetare och avancerat teknikstöd gör att vi kan driva in skulder åt våra uppdragsgivare
utan att äventyra deras kundrelationer. Alektum finns nu i tolv europeiska länder - Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Holland,
Norge, Polen, Sverige, Tyskland, Tjeckien, Ungern och Österrike. Mer information finns på www.alektum.com.