Aleris skapar boende för äldre i Näsby Park

Den goda måltiden, sociala aktiviteter och utevistelse kommer att stå i fokus på Aleris äldreboende i Näsby Park i Täby.

I Näsby Park ska det skapas boenden och ett rikt utbud av aktiviteter och tjänster för äldre. Ikano Bostad kommer att ansvara för fastigheterna och samarbeta nära med Aleris för de planerade 80 platserna inom äldreomsorg. I området ska det även finnas trygghetsboende för äldre.

Aleris har frågat de äldre hur de vill ha det när vi utformat våra äldreboenden. Därför lovar vi:

• Att lyssna till de äldres behov och ge alla den omsorg som passar just dem.
  • Att erbjuda trivsamma måltidsstunder som väcker aptit och bidrar till trivsel.
  • Att erbjuda minst en aktivitet eller en stund i friska luften varje dag.
  • Att använda tekniska lösningar som minskar risken för fall eller på andra sätt bidrar till trygghet. Självklart har alla äldre tillgång till surfplatta och musiktjänster.

- Ikano Bostad har en stark vision och vilja att skapa bättre boendemiljöer för de många människorna – även för dem som kommit lite längre i livet. Vi ser fram emot att på denna plats tillsammans med Aleris skapa morgondagens boende för äldre, säger Mikael Berg, Affärschef Vårdboende på Ikano Bostad.

- Det är oerhört glädjande för oss att få möjlighet att erbjuda Täbyborna ett äldreboende. På boendet kommer man alltid att bli sedd och lyssnad på. Här ska det vara lugnt och skönt för den som vill ha det så och fyllt av aktiviteter för den som önskar det, säger Kristin Ahne, affärsområdeschef Aleris.

Frågor och svar om Aleris äldreboende i Näsby Park

När öppnar Aleris äldreboende i Näsby Park?

Öppning är beräknad till 2021/2022.

Var kommer det att ligga?

På Allégården i Näsby Park i Täby.

Hur gör man om man är intresserad av att bo på Aleris äldreboende i Näsby Park?

För att ansöka om plats kontakta Täby kommun på 08-555 590 00 eller skicka en ansökan på www.taby.se

För ytterligare information, vänligen kontakta Henrik Kennedy, kommunikationschef Aleris, 0706-827123