Tre taklägenheter kvar i Södermalms mest spännande nyproduktionsprojekt

Nyhet   •   Feb 01, 2016 14:48 CET

Intresset har varit mycket stort för taklägenheterna i nyproduktionsprojektet 1961 som vi på Alexander White har fått äran att förmedla. Med tre återstående lägenheter i projektet är detta sista möjligheten att förvärva en bostad i Södermalms mest spännande bostadsprojekt.

Ovanpå Söders högsta bostadshus, beläget på Bjurholmsgatan 10-16, förbereds för 14 stycken taklägenheter på nionde och tionde våningen med milsvida vyer över Stockholm. Förutom en obruten utsikt över staden, bjuder samtliga lägenheter på två helt insynsfria takterrasser mot öst och väst, välplanerade interiörer, moderna och tidlösa materialval, samt fantastiskt ljusinsläpp via stora fönsterpartier. Dessutom är en av terrasserna till varje lägenhet utrustade med både utekök och utedusch.

Föreningen har en exceptionellt god ekonomi med ytterst goda hyresintäkter och har tack vare detta nyligen infört 0-avgifter för samtliga bostadsrätter i huset. I samband med projektet totalrenoveras fastigheten och överskottet från projektet går in på föreningens resultaträkning. Varje taklägenhet får dessutom en plats i föreningens garage till en kostnad om 600 kr/månad.

Försäljningen har gått över all förväntan och i dagsläget finns endast tre av de 14 lägenheterna kvar. De bostäder som i nuläget finns lediga är följande;

Lägenhetsnummer
RumBoareaPrisAvgift
12-19014107 kvm12 650 000 kr0 kr
14-19024106 kvm12 650 000 kr0 kr