79 & Park utsett till Europas bästa bostadsprojekt

I förra veckan korades vinnarna i den internationellt erkända fastighetstävlingen The International Property Awards. Vi är glada att kunna meddela att Oscar Properties tog hem hela tre stycken priser, bland annat ett europeiskt guld i kategorin ”Residential Project” för 79 & Park på Gärdet som vi på Alexander White har haft äran att förmedla.

The International Property Awards har sedan 1995 belönat projekt i en rad kategorier inom både kommersiella projekt och bostadsfastigheter. Fastighetsföretag över hela världen konkurrerar om de prestigefulla utmärkelserna och tävlingen är uppdelad i olika regioner. Inom den europeiska regionen deltog 2 100 bidrag och denna del avgjordes i London i förra veckan.

Vi vill gratulera Oscar Properties, som i år deltog för första gången och vann hela tre priser. 79 & Park på Gärdet i Stockholm, som vi på Alexander White har förmedlat, vann europeiskt guld i kategorin ”Residential Project”. Även Bageriet på Kvarnholmen belönades med bästa ombyggnadsprojekt i Sverige och Norra Tornen vann för bästa bostadsprojekt i kategorin höghus i Sverige.

Den tolfte december utses de globala vinnarna, en uttagning som Oscar Properties nu har kvalat in till.

Läs hela artikeln här på Fastighetssveriges hemsida.