Unikt koncept på Engelbrektsgatan 21

I samarbete med Dusty Deco, Walles & Walles, Polstjernan Antiques samt Belenius/Nordenhake presenterar Alexander White en alldeles speciell våning om 244 kvm belägen invid Humlegården.

Första veckan i december bjöds press, branschfolk och särskilt utvalda kunder för att se resultatet av ett samarbete som är det första i sitt slag i Stockholm. I en nyligen renoverad våning om sex rum och kök på Engelbrektsgatan, som just nu ligger ute till försäljning, har Dusty Deco, Walles & Walles, Polstjernan Antiques och Belenius/Nordenhake inrett, ljussatt, försett väggarna med konst och skapat ett unikt och mycket personligt hem. Och det är inte bara lägenheten som är till försäljning, under eventet hade kvällens gäster också möjlighet att köpa inredning, från små inredningsdetaljer till mattor, soffor, antikviteter och konst.

Wilhelmina Bonde Alfvén, ansvarig mäklare för våningen berättar mer om samarbetet:

- Det speciella med detta projekt är att vi på ett unikt sätt har fått ihop de starkaste aktörerna inom sina specifika branscher och lyckats skapa en helhet som känns lika sömlös och naturlig som spännande och innovativ.

Och förutsättningarna har varit goda menar Wilhelmina:

- Det är i grunden en fantastisk våning som har alla rätt. Den har stora sociala ytor med vidsträckt utsikt över parken och generösa rum, men samtidigt en välplanerad privat del med fyra sovrum och två stora badrum. Bostaden erbjuder också tre balkonger, två eldstäder samt en gäst-wc. Dessutom är våningen belägen i en av Stockholms vackraste fastigheter anno 1914.

Eventet var mycket lyckat och budgivningen på lägenheten är redan igång. Läs mer om objektet här och se mer från lägenheten och eventet i länkarna nedan.