Aller media först med att förvandla läsaren till influencer

Aller media först med att förvandla läsaren till influencer

Nu drar Aller media nytta av sin starka relation till läsarna genom att omvandla dem till micro influencers. Företagets befintliga och framgångsrika annonserbjudande inom Influencer Marketing förstärks därmed ytterligare. Det innebär att annonsörer nu inte bara når varumärkenas läsare utan även kan dra nytta av deras sociala nätverk.

Rekryteringen av profiler är igång och kommer inledningsvis att kopplas till varumärkena Elle, Elle Decoration, Femina och Baaam.

- Vi ser ett växande intresse från våra läsare att i ännu större utsträckning vara del av vårt univers, tack vare deras relation till våra starka och väletablerade varumärken. Samtidigt som vi förstärker den här relationen gör vi dem också till en del av vårt annonserbjudande, säger Ida Antebro, Head of Influencer Marketing vid Aller media.

Styrkan med micro influencers är deras förmåga att skapa engagemang och relation till sina följare och publik. Det bidrar till en hög trovärdighet inom deras respektive nischområde och gör dem till ett bra komplement till kampanjer med mer profilerade influencers.

Tekniken för hantering av micro influencers tillhandahålls av Society icon som utvecklaten mjukvara vilken möjliggör en smidig rekrytering och hantering av affären mot såväl våra micro influencers som våra kunder/annonsörer.

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera läsare, besökare och följare.