Dominans för Aller media vid Tidskriftsgalan

Dominans för Aller media vid Tidskriftsgalan

Sveriges Tidskrifter delade under onsdagskvällen ut det prestigefulla Tidskriftspriset 2018 på Cirkus i Stockholm. Aller media dominerade bland pristagarna och tog hem vinst med Ida Antebro som Årets mediesäljare, Elle Decoration för Årets tidskriftsevent samt Make Your Mark tillsammans med Hundsport i kategorin Årets omgörning.

Juryns motivering till Årets mediesäljare Ida Antebro:

Årets vinnare är en talangfull mästare som knyter samman alla plattformar på ett fantasifullt och nyskapande sätt. Med ett passionerat driv har hon skapat många lyckade affärer och utvecklat förlagets erbjudanden inom levande varumärken i samverkan med mer traditionella plattformar. Juryn är övertygad om att Årets Mediesäljare 2018 kommer att influera oss länge framöver – Ida Antebro!

- Att klassas in i kategorin Årets mediesäljare när man arbetar med ett så nischat område som Influencer Marketing visar vart branschen är på väg. Vi gör våra influencers till ambassadörer för våra varumärken - det är nyckeln, säger Ida Antebro, Head of Influencer Marketing vid Aller media.

Juryns motivering till Årets tidskriftsevent ELLE Decoration Swedish Design Awards:

Priset Årets Tidskriftsevent går till ett koncept som har förnyats utan att tappa kontinuiteten. Ett evenemang som levandegör varumärket genom att på många olika sätt och i olika kanaler samla kring-kunskap och inspiration. Konsekvent, inkluderande, engagerande, varumärkesbyggande och lönsamt!

- Superglad och tacksam över att få vinna det här fina priset! Allt handlar om ett bra och starkt teamwork. Tillsammans är vi starka! säger Pauline de Sera, eventansvarig vid Aller media.

- Vårt eventteam med Pauline de Sera i spetsen gör ett fantastiskt jobb och har varje år lyckats överträffa sig själva! ELLE Decoration Swedish Design Awards är sedan flera år etablerad som starten på Stockholms designvecka och priset engagerar både branschen och våra läsare på ett unikt sätt. Vi har jobbat mycket med att utveckla priset och tillföra nya kategorier, som Årets influencer och Årets inspiratör, och berätta om EDSDA i alla kanaler och både före, under och efter galan, säger Karin Ohlsson-Leijon, innehållschef för Elle Decoration.

Juryns motivering till Årets omgörning Hundsport:

Vilken resa. I design, i journalistik och i tid. Från 70-tal till 2000-tal. Från rapportering till reportage. Här ges berättandet plats och relationerna sätts i fokus. Välkommen till hundägarens nya bästa vän.

- Vilken succé! Det är inte alltid lätt att komma som byrå utifrån och skapa nytt av något väldigt inarbetat, men det har stjärngänget bakom Hundsport lyckats med. Tidningsmakande av högsta klass samtidigt som organisationen Svenska Kennelklubben och dess medlemmar alltid står i fokus. Läsarna har stenkoll på ämnet, och att då som redaktion kunna motsvara och till och med överträffa förväntningarna är imponerande. Stort grattis till väldigt välförtjänta vinnare! säger Jonas Terning, vd för Make Your Mark.

Sveriges Tidskrifter är landets största branschorganisation inom mediebranschen och delar varje år ut priser till journalister och medier.

Aller media är Sveriges marknadsledande aktör inom livsstilsmedier med några av Sveriges mest välkända varumärken. Företaget har levererat avkoppling, underhållning och inspiration till miljoner läsare sedan 1894 och utvecklar ständigt nya sätt att underhålla och engagera läsare, besökare och följare.