ELLE Interiör byter namn till ELLE Decoration

I 21 år har ELLE Interiör inspirerat, väckt nyfikenhet och underhållit svenskarna. Från och med nummer 1/2014 byter tidningen namn till ELLE Decoration. Tidningen kommer nu att ha samma namn som flertalet av de 24 titlar som ingår i det internationella ELLE Decoration-nätverket.

– Namnbytet gör att vi ytterligare kan utnyttja det starka nätverket av ELLE Decoration-tidningar världen över, säger Svante Öquist, chefredaktör och ansvarig utgivare. Nätverket skapar en mångfald som är fullständigt unik och dessutom gör oss extra starka. Vi får tillgång till exklusiva hem världen överoch möjlighet att göra reportage på ett sätt som inte vore möjligt annars. Ett annat exempel är det internationella designpris som nätverket instiftat där vår svenska del, ELLE Interiörs Designpris, genom åren fått en allt större betydelse och nu är Sveriges viktigaste. ELLE Decoration i Sverige bidrar i sin tur i hög grad till utbytet inom ELLE Decoration-nätverket. De svenska inredningsartiklarna är mycket eftertraktade av systertidningarna.

Som ELLE Decoration kommer tidningen att fortsätta att presentera det allra bästa inom svensk design och heminredning, kombinerat med det bästa av internationell stil. Allt utvalt med fingertoppskänsla och presenterat på snyggast tänkbara sätt.

– Vi vill ge hjälp och inspiration tillvåra läsare så att de kan skapa sin egen unika inredningsstil, säger Svante Öquist.

Det är från och med nummer 1/2014, som ges ut den 6 februari, som namnbytet träder i kraft. Även ELLE Interiörs Designpris byter namn och får det mer internationellt klingande namnet ELLE Decoration Swedish Design Awards. Designpriset firas med prisutdelning och festligheter på Operaterrassen måndagen den 3 februari.

ELLE Decoration ges ut av Aller Media AB som totalt ger ut 36 egna tidskrifter och ytterligare 6 genom halvägdaFrida förlag.