Jennie Knutsson - ny kommunikationschef på Aller media

Jennie Knutsson - ny kommunikationschef på Aller media

Aller media rekryterar Jennie Knutsson till rollen som kommunikationschef. Uppdraget blir att leda och utveckla Aller medias strategiska kommunikation i Sverige. Jennie tillträder i april och kommer senast från uppdraget som VD på Juno PR.

- Jag är väldigt glad att vi lyckats att rekrytera just Jennie till denna nyckelposition. Aller media har en stark position på marknaden och den ska vi bli bättre på att förmedla. Uppdraget är att stärka Aller medias relationer till viktiga målgrupper genom en mer engagerad dialog, inte allra minst våra befintliga och framtida medarbetare. Vi inleder en intensifierad agenda gentemot kommande talanger. Jennie har ett starkt driv och engagemang för en kommunikation som ger ett substantiellt värde i affären. Hon bär med sig en stor erfarenhet och bredd från kommunikationsbranschen. Jennie kommer att utveckla koncernens kommunikation med helt nya perspektiv, det ser jag fram emot, säger Bodil Ericsson Torp, koncern-VD Aller media.

Jennie Knutsson kommer senast från rollen som VD på Juno PR. Hon började sin karriär i pr- och kommunikationsbranschen på Prime 2006. Jennie har också varit kontorschef och kundansvarig på Edelman-Deportivo och rekryteringskonsult på Hammer & Hanborg.

- Mediebranschen befinner sig i en spännande förändringsresa och Aller media är en koncern med en bra position och stora möjligheter framåt. Jag tror skarpt på renodlingen av varumärkesportföljen i medieverksamheten som går ut på att skapa innehåll för kvinnor. Det här är ett drömjobb för mig som gillar media och det ska bli väldigt kul att börja, säger Jennie Knutsson.

För mer information, vänligen kontakta:

Bodil Ericsson Torp, koncern-VD Aller media, Sverige
08-57 80 10 00 eller email: bodil.ericsson@aller.com