Jennie Sandberg ny chefredaktör för MåBra - Efterträder Liselotte Stålberg som väljer att sluta efter 13 år

Jennie kommer närmast från jobbet som redaktionschef för Femina och Residence, men har tidigare varit chefredaktör för Baaam/Frida och under nästan sju år digital redaktör för MåBra.

MåBra är redan idag Sveriges största hälsotidning, både i print och online, och har avsevärt fler läsare och besökare än alla sina konkurrenter. I den senaste Orvestomätningen är räckvidden 494 000 läsare (nettoräckvidd print och digitalt) och sajten mabra.com har omkring en miljon sidvisningar varje vecka.

För Jennie Sandberg innebär tillträdet som chefredaktör en återkomst till MåBra, där hon mellan 2011 och 2018 jobbade som digital redaktör. Därefter var hon, under ett drygt år, chefredaktör för Baaam i samband med att detta lanserades. I våras tillträdde Jennie som redaktionschef för Femina i samband med Feminas digitala storsatsning, där redaktionen också flyttades till Stockholm.

Efter några intensiva månader med att sjösätta denna satsning, väljer Jennie nu att hoppa på en ny utmaning.

–MåBra har levererat oslagbar hälsoinspiration varvat med guidande fakta i över 40 år och nu får jag återigen förmånen att jobba med detta fantastiska varumärke! Vi rör oss i en tid där hälsa och balans är viktigare än någonsin och jag ser fram emot att leda det arbete som ska förstärka vår agenda och affär. MåBra har en etablerad röst som nu kommer förstärkas och uppdateras, vårt fokus kommer dock vara helt intakt: att ge Sveriges kvinnor inspiration till ett hälsosamt och härligt liv, säger Jennie Sandberg.

–Jennie har jobbat digitalt i 20 år och hon har alltid drivit den digitala utvecklingen med både innehåll och affär i fokus. Hon har en djup kunskap och förståelse för MåBra och vad läsare, följare och kunder vill ha. Hon är omtyckt som ledare, målmedveten och lyhörd. Jag är mycket glad att hon accepterar utmaningen och övertygad om att vi under hennes ledning kommer att kunna skapa ett ännu större MåBra-universum. Ambition är att såväl förstärka den befintliga affären och skapa både nya publicistiska verksamheter och nya affärer inom hälsosegmentet, säger Martin Kroon, Publicistisk Direktör på Aller media.

Magda Omerspahic går in som vikarierande redaktionschef för Femina och Residence.

För mer information, vänligen kontakta:

Jennie Sandberg, tillträdande chefredaktör, MåBra

076-880 59 83 eller jennie.sandberg@aller.com