Jenny Fredriksson från Elle blir ny moderedaktör och Magda Omerspahic från Expressen blir ny digital redaktör

​Två starka modenamn till Femina

Samtidigt som Femina växlar upp sin digitala storsatsning rekryteras två tunga namn till Feminaredaktionen. Jenny Fredriksson från ELLE blir ny moderedaktör och Magda Omerspahic från Expressen blir ny digital redaktör. Jenny kommer ansvara för allt moderelaterat innehåll både i print och de digitala kanalerna och Magda kommer leda Feminas digitala innehåll.

Jenny har 20 års erfarenhet av modevärlden och har jobbat på Aller Media i 11 år och på ELLE i 17 år. Senast i en roll som digital moderedaktör för varumärket ELLE men också som moderedaktör för tidningen.

– Femina är Sveriges största livsstilsmagasin för kvinnan mitt i livet och det ska bli så roligt att få vara med och utveckla Feminas digitala modesatsning och arbeta med modet i print. Jag är väldigt stolt och tacksam över den resa jag har gjort med ELLE. Nu ser jag fram emot att jobba med ett annat spännande varumärke, säger Jenny Fredriksson ny moderedaktör på Femina.

Magda har lång erfarenhet från branschen och kommer närmast från Expressen där hon varit sociala medier-redaktör, modeexpert, krönikör och tidigare redaktör för Expressens ungdomssajt Omtalat.

– Det känns så spännande och roligt att få bli en del av Femina, som nu gör en stor digital satsning. Med den digitala spetskompetensen jag tar med mig från mina fantastiska år på Expressen tror jag Femina kan växa ytterligare och tillsammans kan vi skapa ännu bättre och härligare journalistik för Sveriges kvinnor, säger Magda Omerspahic ny digital redaktör på Femina.

Innan sommaren rekryterades Åsa Liliegren för att leda den digitala satsningen i sin roll som Chefredaktör. Målet med satsningen är att göra Femina lika stor och älskad digitalt som varumärket i generationer har varit i print.

– Vi är så otroligt glada över att få in både Jenny och Magda i vårt Femina-team. De har båda lång erfarenhet inom mode och digitalt innehåll och jag är säker på att de kommer bidra med ett unikt perspektiv och driva Femina framåt, säger Åsa Liliegren, chefredaktör Femina.

Jenny och Magda tillträder sina nya tjänster den 16 september.

För mer information, vänligen kontakta:
Åsa Liliegren, Chefredaktör Femina
Asa.Liliegren@aller.com