​Allra en av Sveriges 100 bästa arbetsgivare

Karriärföretagen har sedan 2011 identifierat Sveriges främsta företag att arbeta på. Utmärkelsen att vara Sveriges Topp 100 mest spännande arbetsgivare delas ut årligen och listan består till största del av återkommande, välkända företag, såsom Google, Ikea, Spotify och HiQ. 2016 lyckades 23 helt nya bolag ta sig in på listan - ett av dem är Allra.

”Allra har gjort en fantastisk resa och har under det senaste året gått ifrån ungefär 120 till 250 medarbetare. Under året öppnade Allra två nya kontor i två olika länder. Samtidigt som vi genomfört en omfattande rekryteringsoffensiv har vi haft ett stort fokus på att hitta en bra balans i att låta våra medarbetare växa och utmanas. Det är väldigt kul att vi, som ett resultat av detta, nu uppmärksammas som en av Sveriges mest spännande arbetsgivare”, säger Niklas Almquist, HR-chef på Allra.

Karriärföretagens jury motiverade Allras plats på listan såhär:

”I sitt framgångsrika interna kulturarbete har Allra lyckats utöka antalet medarbetare och ambassadörer kraftigt. En stor del av arbetet har varit att attrahera rätt kandidater där stort fokus legat på rekrytering via sociala medier för att finna framtidens talanger. Vidare visar Allra att karriärutveckling är viktigt och under året lanserade man bl.a. en ny karriärsida. Tillsammans med löpande interna utbildningar via Allra Academy visar Allra ett tydligt medarbetarfokus och utses till ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2016.”

Det är företaget Jobtip som ligger bakom Karriärföretagen och varje år nomineras ett par tusen företag, vilka som sedan utses till de 100 mest spännande arbetsgivarna avgörs dels genom en medarbetarundersökning, dels genom intervjuer av ledning och medarbetare.

Om Allra

Allra föddes 2008 ur idén om att privatekonomiska beslut borde vara enklare och kännas tryggare. Idag är Allra ett av Sveriges ledande företag inom tjänster för privatekonomisk trygghet med mer än 170 000 kunder och cirka 250 medarbetare - varav några är de främsta experterna i Sverige på förvaltning och försäkringar.

Om Karriärföretagen

Varje år utser Jobtip Sveriges mest spännande bolag att göra karriär på. Tusentals företag granskas och utvärderas utifrån karriär- och utvecklingsmöjligheter, medarbetarengagemang, internationell räckvidd, internt och externt employer brand och mycket mer. Resultatet är Karriärföretagen – Sveriges hundra mest spännande företag för yrkesverksamma att göra karriär på.

• allra
  • arbetsgivare