Allras fonder valbara på Nasdaq Nordic Fund Market

Allra och Nasdaq har inlett ett samarbete som innebär att Allras fonder är valbara på Nasdaq OMX fondplattform Nordic Fund Market (NFM) från och med den 19 april 2016.

Nasdaq är en världsledande aktör när det kommer till elektroniska handelsplatser, trading och clearing. Att Allras fonder nu blir valbara på Nasdaqs fondplattform innebär att fonderna blir än mer synliga och tillgängliga för kunder och distributörer.

”Genom att vi ansluter våra fonder till Nasdaq OMX fondplattform NFM ökar vi effektiviteten och automatiseringen i fondhandeln samtidigt som vi minskar riskerna för operationella fel i handeln. Nu kan vi ta emot fondorders från ett stort antal distributörer via en kontakt.” säger Johan Bergsgård, förvaltningschef Allra Asset Management S.A..

Bland annat kommer följande distributörer att få tillgång till Allras fonder:

- Erik Penser Bankaktiebolag       - Humle Kapitalförvaltning AB

- Garantum Fondkommission       - Catella Bank Filial AB

- Remium                                     - SPP Spar AB

- Söderberg & Partners                - Coeli AB

Kontaktuppgifter:

Johan Bergsgård, Förvaltningschef Allra Asset Management S.A.

Om NASDAQ OMX Nordic Fund Market:

NFM grundades 2010 och ger fonddistributörer möjlighet att handla ett stort antal fonder genom ett enda gränssnitt. NASDAQ OMX plattform täcker den svenska marknaden och inkluderar 150 fondförvaltare och över 3000 fonder.

Om Allra:

Allra grundades 2008 utifrån idén om att pensionsplaceringar, försäkringar, lån och sparande borde vara enklare och kännas tryggare. Idag är Allra ett av Sveriges ledande företag inom tjänster för privatekonomisk trygghet. Allra har över 180 000 kunder och förvaltar 25 miljarder kronor. På Allra arbetar över 250 medarbetare – varav några är de främsta experterna i Sverige på förvaltning respektive försäkringar.

• fonder
  • m/e-fonder