Allra utsett till Karriärföretag 2017

För andra året i rad har Allra utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare genom utmärkelsen Karriärföretag 2017. Karriärföretagen har utsetts sedan 2002 och utmärkelsen ges till bolag som har högst kvalitet i sitt employer branding arbete och som kan erbjuda unika karriär- och utvecklingsmöjligheter till sina medarbetare.

Niklas Almquist, HR-chef på Allra, kommenterar utmärkelsen:

”Det är oerhört glädjande att Allra återigen utsetts till en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Jag är stolt över vad vi åstadkommit hittills och ser fram emot att fortsätta vidareutveckla det interna karriärarbetet. Nya produkter och tjänster kommer att skapa fler spännande utvecklingsmöjligheter framöver för dem som vill arbeta och utvecklas hos oss.”

Information om Karriärföretagen 2017

I år deltog över 5000 företag samt 600 statliga verk, myndigheter och kommuner, i urvalet för att utses till ett av Sveriges 100 Karriärföretag 2017. Processen går ut på att säkerställa att ett högkvalitativt employer branding arbete bedrivs, samt att arbetsgivaren uppfyller de krav som krävs för att vara en trygg och attraktiv arbetsgivare.

Karriärföretagen har genomfört en grundlig bakgrundskontroll där samtliga deltagare granskats utefter tio huvudsakliga kriterier: pålitlighet, finansiell stabilitet, tillväxt, mångfald, jämställdhet, karriärmöjligheter, lyhördhet, kompetensutveckling, hållbarhet samt transparens. De organisationer som klarat samtliga kriterier har gått vidare och blivit nominerade till att bli ett Karriärföretag 2017. Det slutgiltiga urvalet av Karriärföretagen 2017 har sedan gjorts av en jury som består av employer branding- och rekryteringsexperter som granskat underlaget för respektive organisation. Läs mer på karriarforetagen.se.

• allra

Allra är den moderna utmanaren till de traditionella storbankerna. Med ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner erbjuder vi tjänster inom pension, försäkringar, lån och sparande. Vi är ett alternativ till banken för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av hjälp med privatekonomiska beslut i vardagen. Läs mer om oss på allra.se.