Allras unika tandvårdsförsäkring inkluderar årliga kontroller

Nu utökar Allra sitt utbud av tjänster och lanserar i dagarna en unik tandvårdsförsäkring, Allra Tandvård. Oavsett om kunden behöver akut eller förebyggande tandvård så täcker Allras Tandvårdsförsäkring upp när det statliga tandvårdsstödet inte räcker till.

Allra, ett av Sveriges ledande företag inom privatekonomiska tjänster, hjälper sedan tidigare sina kunder med lån, pension och personförsäkringar. Nu väljer man att utöka sitt erbjudande med en ny tandvårdsförsäkring som kunden kan teckna i olika ersättningsnivåer och som komplement till det statliga tandvårdsstödet.

–  I kundsamtalen har vi identifierat tandvårdsutgifterna som en tung ekonomisk belastning. Vårt erbjudande är unikt i sin omfattning. Det inkluderar årliga kontroller, gäller i hela världen och kunden behöver inte välja bort nödvändiga tandvårdsåtgärder på grund av ekonomin. Med andra ord så är vår försäkring en förutsättning som underlättar och hjälper i förebyggande syfte, säger Sumair Syed, Försäljningschef på Allra.

Försäkringen ger ersättning för bland annat akut tandvård, årliga kontroller, behandling av sjukdom, andra förebyggande åtgärder samt akut tandvård över hela världen. Den är ensam i sitt slag då det i dagsläget inte finns en försäkring med ett liknande erbjudande på marknaden.

–  Statistik visar tydligt att tandhälsan försämrats de senaste åren. Vår försäkring inkluderar årliga kontroller då dessa är avgörande för att upprätthålla god munhälsa. Det statliga stödet för tandvård vad gäller förebyggande behandling är väldigt begränsat. Med vår försäkring så täcks exempelvis kostnaden för en årlig kontroll, som inkluderar rengöring och röntgen, till 100 % av försäkringen, säger David Persson, vice VD på Allra.

Allras tandvårdsförsäkring har tagits fram i samarbete med försäkringbolaget AmTrust Europe Ltd som är försäkringsgivare och försäkringen gäller i enlighet med svensk lag.

För mer information, kontakta:

Sumair Syed, Försäljningschef Allra, tel. 08-535 25 400

Sumair.syed@allra.se

Allra föddes ur idén om att privatekonomiska beslut borde vara enklare. Och kännas tryggare. Idag är Allra ett av Sveriges ledande företag inom tjänster för privatekonomisk trygghet med över 100 medarbetare - varav några är de främsta experterna i Sverige på förvaltning respektive försäkringar. Allra nominerades år 2012 till det ärofyllda och världsetablerade Ernst & Young-priset: ”Entrepreneur of the Year Award” och är stolta över att ha det högsta soliditetsomdömet AAA. Välkommen till Allra – här står livet på tillväxt. Läs mer på www.allra.se