Inbjudan till pressträff

Efter den ihållande negativa publiciteten mot Allra sjösätter bolaget nu ett omfattande åtgärdspaket, för att gå kritikerna till mötes. Bolaget bjuder därför in till pressträff för att presentera åtgärdsplanen i sin helhet.

-Vi befinner oss naturligtvis i ett utsatt läge där förtroendet för bolaget är påverkat. Därför har vi under de senaste två veckorna arbetat hårt för att utforma en åtgärdsplan som både är realistisk och ger direkt effekt. Nu vill vi presentera resultatet av det arbetet, säger Alexander Ernstberger, vd och koncernchef.

Bolaget kommer under pressträffen också att ge en uppdatering om var man befinner sig i arbetet med att besvara de frågor som Pensionsmyndigheten ställt till bolaget

-Jag vågar påstå att vi vänt på varje sten för att komma till botten med frågeställningarna och ge Pensionsmyndigheten så uttömmande och klargörande svar som möjligt. Min förhoppning är att dessa svar kommer att bidra till att Pensionsmyndighetens och spararnas förtroende för Allra återupprättas, säger Alexander Ernstberger, vd och koncernchef.

På pressträffen kommer Allra även att presentera sina nya och externt rekryterade styrelseordförande. Möjlighet till enskilda intervjuer kommer att finnas.

Dag: Torsdagen den 23e februari

Tid: 11.00

Plats: Allras huvudkontor

Adress: Sveavägen 24-26, plan 4

Allra är den moderna utmanaren till de traditionella storbankerna. Med ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner erbjuder vi tjänster inom pension, försäkringar, lån och sparande. Vi är ett alternativ till banken för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av hjälp med privatekonomiska beslut i vardagen.