Kommande förändringar i Allras styrelse

Ebba Lindsö har meddelat att hon inte ställer upp för omval som ordförande i Allra Sverige AB. Efter ordinarie stämma, som planeras till den 28 mars 2017, går Lindsö istället in som rådgivare åt företagsledningen för att fortsätta utveckla bolaget till att bli ett föredöme i branschen.

- I september förra året gick jag in som ordförande i Allra då jag såg ett bolag med stark framåtanda, drivna entreprenörer och en stor potential. Under min tid som ordförande har vi arbetat hårt för att få till en bolagsstyrningsprocess av högsta kvalitet. I samband med årsstämman lämnar jag uppdraget som styrelseordförande och fortsätter då som rådgivare åt företagsledningen, för att skapa ett bolag som har ett hållbarhetsarbete som är ett föredöme i branschen, säger Ebba Lindsö

- Ebba Lindsö har tillfört ett viktigt engagemang och stor erfarenhet till Allras styrelse. Jag är glad att Ebba vill fortsätta hjälpa till med Allras utveckling om än i en annan roll och jag ser fram emot att arbeta tillsammans med henne. Valberedningen kommer nu att påbörja arbetet med att hitta en ny ordförande, säger Alexander Ernstberger

Allra är den moderna utmanaren till de traditionella storbankerna. Med ambitionen om att vara en naturlig partner i vardagsekonomin för privatpersoner erbjuder vi tjänster inom pension, försäkringar, lån och sparande. Vi är ett alternativ till banken för dem som värdesätter en personlig kontakt och är i behov av hjälp med privatekonomiska beslut i vardagen.