Akuttandvård när mottagningen är stängd

Om din tandläkare har stängt i sommar kan du besöka någon av Praktikertjänsts akutmottagningar i Stockholm. Och glöm inte att ta med dig ditt europeiska sjukförsäkringskort (EU-kortet) när du reser inom EU/EES eller Schweiz.

Innan utomlandssemestern är det bra att besöka tandläkaren innan resan om du tror att du har några problem. Ifall du befinner dig inom EU/EES eller Schweiz och får ont, eller om olyckan är framme är det bra att ha med sig EU-kortet. Kortet ger ersättning för nödvändig sjukvårdvård o tandvård.

Praktikertjänsts akutmottagningar Tandvården Sergel och CityAkuten Tandvård har öppet hela sommaren. Befinner du dig i andra delar av landet kan du ringa 1177 så ger de dig information om närmaste akuttandvård.

Vid akuta problem om din tandläkare har stängt i sommar:

Tandvården Sergel
Akuttandvård-