Alma Property Partners förvärvar fastigheten Nybro Tallen 58 från Skanska

Alma Property Partners förvärvar fastigheten Nybro Tallen 58 från Skanska

Alma Property Partners genomför första förvärvet i Alma Industri & Logistik i samarbete med P&E Fastighetspartner i en affär med Skanska

Transaktionen avser en logistikfastighet om totalt ca 20 400 kvm som utvecklades och byggdes av Skanska och färdigställdes i december 2010. Fastigheten är fullt uthyrd till AB Gustaf Kähr som ingår i världsledande golvtillverkaren Kährs Group. Alma tillträder den 29:e april 2016.

– Anläggningen är en modern logistikfastighet i Nybro som är anpassad till hyresgästen AB Gustaf Kährs verksamhet. Förvärvet passar Alma Property Partners Industri- och logistikbolag mycket bra med ett långsiktigt hyresavtal och ett stabilt kassaflöde. Vi hoppas kunna utveckla fastigheten och relationen med hyresgästen vidare, säger Christofer Lundquist på Alma Property Partners.

– Försäljningen av Tallen 58 bekräftar investerarnas intresse för våra moderna logistikfastigheter. Det är rätt läge för oss att avyttra fastigheten och det är glädjande att sälja till en långsiktig och stabil aktör som Alma Property Partners, säger Jonas Karlsson, transaktionschef för Skanska Fastigheter Göteborg.

Förvärvet sker genom dotterbolaget Alma Industri och Logistik som ägs och drivs i samarbete med P&E Fastighetspartner i Kalmar. Angermann har varit rådgivare till Skanska i transaktionen.

Alma Property Partners är ett fastighetsinvesteringsbolag fokuserat på investeringar i Norden. Bolaget grundades av personer från ledande befattningar på nordiska fastighetsinvesteringsbolag och är byggt kring principerna aktivt ägande och stark intressegemenskap med investerarna. Teamet har omfattande erfarenhet av och starkt track record från investering och förvaltning på den nordiska fastighetsmarknaden. Alma Property Partners har som målsättning att bli den ledande nordiska fastighetsfondförvaltaren och prioriterad samarbetspartner för institutionella investerare som söker exponering mot den nordiska fastighetsmarknaden.

För mer information, vänligen besök www.almaproperty.se.