Adinbox UF segrare i Bästa Tjänst i stockholmsfinalen för Ung Företagsamhet

UF-företaget från Stockholms Fria gymnasium vann första pris i kategorin Bästa tjänst på Älvsjömässan i Stockholm. Priset delas ut av tjänsteföretagens arbetsgivarorganisation Almega.

UF-företaget har utvecklat en tjänst som gör det lönsamt för privatpersoner att ta del av reklam och hjälper företag som vill marknadsföra sig mot en specifik målgrupp

Juryns motivering löd:

UF-företaget har skapat en skalbar tjänst som länkar samman företag och konsumenter på ett innovativt sätt. Tjänsten väcker uppmärksamhet och uppfyller med råge alla juryns krav. Deras höga ambition och energi är dessutom mycket inspirerande.

På andra och tredje plats kom Hygien Expressen UF respektive Sponsra Glädjen UF.

Almega är med och uppmuntrar UF i syfte att främja nya tjänsteföretag att starta och växa, och därtill informera om tjänstesektorn, där mer än hälften av alla landets jobb finns. Värt att notera är att vinnartrion i BästaTjänst gick igen i exakt ordning i kategorin Bästa UF-företag.

- Det är inspirerande att se och lyssna på alla dessa fantastiska ungdomar och hur de brinner för sina idéer, säger Jeanette Gorosch från Nannynu! Det är sann entreprenörsglädje som smittar av sig och därför är det riktigt roligt att vara med i juryn. Denna energi kommer jag att bära med mig för en lång tid framöver.

Juryn bestod av Jeanette Gorosch från Nannynu!, Tobias Lindfors från Student Consulting, Anitra Steen före detta vd Systembolaget, Carl Tunberg från Frösunda LSS AB, Björn Svensson från Almega och juryordförande Cecilia Malmström, Almega.

För mer information:
Cecilia Malmström
pressinformatör
tel. 08-762 68 95
mobil. 070-345 68 95

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag - är en förbundsgrupp som har närmare 10 000 medlemsföretag med sammanlagt nästan 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv.

• Tjänster, konsult, service

• företagsutveckling