Almega startar bransch- och arbetsgivarorganisation för säkerhetsföretag

Almega Säkerhetsföretagen har 170 medlemsföretag verksamma inom säkerhets- och bevakningsbranschen. Genom att utöka verksamheten till att innefatta branschfrågor samtidigt som man fortsätter vara kollektivavtalstecknande part blir den nya organisation en viktig branschföreträdare.

Björn Ericsson som har mångårig erfarenhet från bevaknings- och säkerhetsbranschen anställs som branschexpert på den nya organisationen, han kommer senast från G4S där han arbetar som säkerhetschef.

– Björn kommer att kunna tillföra branschen och medlemsföretagen mycket nytta, säger Richard Orgård, branschansvarig på Almega Säkerhetsföretagen.

Almega Säkerhetsföretagen kommer fokusera på frågor som rör branschen. Det handlar bland annat om offentlig upphandling, etik, trovärdighet, utbildning och förbättrade leveransvillkor för företagen.Samtidigt som arbetet med förbättrade och moderna kollektivavtal fortsätter.

– Vi arbetar för att våra medlemsföretag ska få bra förutsättningar för att bedriva långsiktiga framgångsrika verksamheter. En organisation som samlar bransch- och arbetsgivarfrågor på samma ställe bidrar till att skapa de förutsättningarna, säger Björn Ericsson.

För mer information:

Richard Orgård
Branschansvarig, Almega Säkerhetsföretagen
tel: 08-762 68 86

Björn Ericsson
Branschexpert, Almega Säkerhetsföretagen
tel: 0706-72 68 50

• Brott, juridik, rättsfrågor

• säkerhetsföretag
  • bevakningsföretag
  • bevakningsbranschen
  • säkerhetsbranschen

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har drygt10 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.