Anne-Marie Fransson ny vice VD för Almega

Anne-Marie Fransson har utsetts till vice VD i arbetsgivar- och branschorganisationen Almega. Anne-Marie ska ansvara för det organisationsutvecklingsarbete som ska stärka Almega inför kommande utmaningar.

Anne-Marie Fransson fortsätter även i sin roll som förbundsdirektör för IT&Telekomföretagen.

– Almega står inför stora utmaningar i det samhälle som mer och mer karaktäriseras av tjänsteföretagande. Jag är därför mycket glad att Anne-Marie Fransson har accepterat uppdraget som vice-vd för Almega och ser fram emot att arbetet med modernisering och effektivisering av organisationen lägger i ytterligare en växel, säger Almegas vd Jonas Milton.

Anne-Marie är förbundsdirektör för IT&Telekomföretagen sedan 8 år. Tidigare har hon olika ledande positioner inom IT-branschen, bland annat som vd, marknadschef och HR-chef.

– Mitt uppdrag innebär att få vara med och vässa en organisation som befinner sig mitt i arbetsmarknadens tillväxt och med spännande frågor som är avgörande för samhällsutvecklingen. Jag är stolt och glad över att ha fått förtroendet, säger Anne-Marie Fransson.

För mer information:

Jonas Milton
VD Almega
tfn: 08-762 69 74

Anne-Marie Fransson
Vice VD, Almega
tfn: 08-762 69 50

• tjänstesektorns utveckling
  • tjänstesektorn
  • svenskt näringsliv
  • it & telekomföretagen
  • it&telekomföretagen
  • anne-marie fransson

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har drygt10 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.

David Wästberg

Opinion och påverkan 08-762 68 59