​Jonas Morian tillbaka på Almega

Jonas Morian kommer tillbaka som vikarierande presschef på arbetsgivarorganisationen Almega.

Jonas börjar den 22 april och kommer att arbeta med Almegas pressrelationer. Han kommer närmast från Riksbyggen där han varit presschef. Jonas Morian har tidigare bland annat arbetat som krönikör i Aftonbladet, som informations- och presschef på Attendo och var med och grundade sajten Makthavare.se. Han har även tidigare vikarierat som presschef på Almega.

– Almega är en viktig part i den arbetsmarknads- och näringspolitiska debatten. Det ska bli jättekul att få arbeta med dessa frågor igen och bidra med det jag kan om medie- och opinionslandskapet, säger Jonas Morian.

Jonas Morian ersätter David Wästberg som sedan årsskiftet arbetar med opinion och påverkan vid Almegas nyinrättade enhet för Arbetsgivarpolitik och samverkan.

För mer information, kontakta:
Jonas Morian, tel +46 705 64 19 84

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har drygt10 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.