Påminnelse pressinbjudan: Bemanningsföretagen säkrar kvaliteten

Måndagen den 4 oktober beviljas de första bemanningsföretagen en ny auktorisation. Mats Sävstam, vd för Manpower och styrelseordförande i Bemanningsföretagen berättar vad auktorisationen betyder för branschen och presenterar de företag som beviljats auktorisation. Olof Johansson, opartisk ordförande i auktorisationsnämnden berättar om sitt arbete. Mats Sävstam, Styrelseordförande och Eva Östling Ollén Bemanningsföretagens förbundsdirektör kommer tillsammans med representanter för Bemanningsföretagens styrelse, auktorisationsnämnden och företag som ansökt om auktorisation finnas på plats för att svara på frågor. Mer information om auktorisationen finns på www.almega.se När: Måndag 4 oktober kl 13:30 Var: Hovslagargatan 5, 1 trappa, rum 8, Blasieholmen, Stockholm. För frågor om auktorisationen kontakta: Eva Östling Ollén, 070 345 69 68 Mats Sävstam, 0703 77 44 03 Angående presskonferensen: Karin Ryderman, 070 398 75 81 Bemanningsbranschen erbjuder kunder och medarbetare stor flexibilitet. Grunden för verksamheten är att kunderna får tillgång till rätt kompetens vid rätt tillfälle för att kunna verka effektivt. Medarbetarna får möjlighet att utvecklas på en föränderlig arbetsmarknad med den trygghet som erfarenhet och kompetens från många olika arbetsplatser ger. I bemanningsbranschen bedöms människors enbart efter kunskaper och kompetens. Bemanningsföretagen är en arbetsgivar- och branschorganisation för personaluthyrnings- och rekryteringsföretag med cirka 400 medlemsföretag. Bemanningsföretagen ingår i Almega och är medlem i Svenskt Näringsliv. Bemanningsföretagen erbjuder tillsammans med LO och HTF medlemsföretagen att ansöka om auktorisation. Auktorisationen är en garanti för kunderna att den leverantör de anlitar är seriös och följer lagar och regler.

• Tjänster, konsult, service