Påminnelse: Rapportsläpp och debatt om privat välfärd i Örebro

I höstas lade regeringens utredare Ilmar Reepalu ett förslag om vinstbegränsning för välfärdsföretag.

I dag presenterar Almega nya siffror över den privata välfärden i Örebro län och låter politiker och medlemsföretag diskutera vad Reepalu-utredningen skulle få för konsekvenser.

Hur skulle landsting och kommuner påverkas om privat verksamheter tvingas lägga ner till följd av utredningens förslag?

Almega släpper en regional rapport som i siffror belyser privata välfärdsföretags representation i Örebro läns kommuner.

Media är välkomna att ta del av rapporten och följa debatten.

Anmäl gärna deltagande via denna länk.

Tid: 7 april klockan 11:30 - 12:30

Plats: Conventum, lokal Mältaren

Olof Palmes Torg 1 702 22 Örebro

I debatten deltar:
Maria-Pia Karlsson, Solberga förskola
Fredrik Käll, Vivida Assistans
Gustav Wiel-Berggren, Almega

Murad Artin (V), kommunalråd
Sara Richert (MP), kommunalråd
Per-Åke Sörman (C), kommunalråd
Anders Åhrlin (M), kommunalråd

Socialdemokraterna är tillfrågade men hade ej möjlighet att delta.

Moderator:
Anna Olin

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har ca 11 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.