Påminnelse: Rapportsläpp och debatt om privat välfärd i Västra Götaland

I höstas lade regeringens utredare Ilmar Reepalu ett förslag om vinstbegränsning för välfärdsföretag.

I dag presenterar Almega nya siffror över den privata välfärden i Västra Götalands län och låter politiker och medlemsföretag diskutera vad Reepalu-utredningen skulle få för konsekvenser.

Här kan du läsa några av slutsatserna från den rapport Almega släpper idag.

Hur skulle landsting och kommuner påverkas om privat verksamheter tvingas lägga ner till följd av utredningens förslag?

Almega släpper en regional rapport som i siffror belyser privata välfärdsföretags representation i Västra Götalands läns kommuner.

Media är välkomna att ta del av rapporten och följa debatten.

Anmäl dig gärna via denna länk.

Tid och plats: Folkets hus, sal Asperö

Torsdag 30 mars, 11.30-12.30

Olof Palmes plats 1, Göteborg

I debatten deltar:
Daniel Bernmar (V), kommunalråd
Jonas Attenius (S), kommunalråd

Karin Pleijel (MP), kommunalråd
Max Törnqvist (C), politisk sekreterare VGR
Jonas Ransgård (M), kommunalråd

Moderator: Anna Olin

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har ca 11 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.