Pressinbjudan: Hur stärker vi kvaliteten i välfärden?

Välfärden står inför ett stort reformbehov för att klara kvalitet och tillgänglighet. Välfärden är central för jämlika livschanser, egenmakt och samhällsutvecklingen. Välfungerande skola och vuxenutbildning är avgörande för kompetensförsörjningen. Vilken roll spelar innovation och entreprenörskap i kvalitetsutvecklingen?

Under ett riksdagsseminarium får du lyssna till bl a Joachim Landström, rapportförfattare till Reepalu-utredningen.

Niklas Wykman (M) i samarbete med Almega bjuder in till riksdagsseminarium tisdag den 11:e oktober 9:00 – 10:30

Panel 1
Helena Bonnevie, Akers friskola
Tobias Karlström, VD Medlearn
Kayhan Utkutug, VD Eveo

Panel 2
Stig Nyman, ordförande Handikappförbunden HSO
Christina Rogestam, ordförande SPF
Nishat Tasnim Ahmmed, högskolestuderande och fd Hermods-elev

Panel 3
Leif Gripestam, Kommunstyrelsens ordförande Täby
Erika Ullberg, Oppositionslandstingsråd Stockholms läns landsting
Inga-Kari Fryklund, förbundsdirektör Vårdföretagarna
Ulla Hamilton, vd Friskolornas riksförbund
Li Jansson, branschansvarig Utbildningsföretagen

Dessutom intervju med Joachim Landström, rapportförfattare till den så kallade Reepalu-utredningen, samt föredrag av Almegas vd Anna-Karin Hatt.

Moderator: Johanna Kronlid, redaktionschef för Fokus (tidigare tidningen Arbetet).

Tid och plats

11:e oktober 9:00 – 10:30
OBS! NY LOKAL!
L4-17
Ledamotshuset, Mynttorget 2

Anmäl dig till till Evelina Kogsta
evelina.kogsta@riksdagen.se

Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag, är en förbundsgrupp som har ca 11 000 medlemsföretag med sammanlagt över 500 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. Almega banar väg för tjänsteföretagen.