Tjänstesektorns krav på statsbudgeten

Imorgon tisdag presenterar Almega, tjänstesektorns arbetsgivarorganisation, sina krav på höstens statsbudget. Tid: tisdag 28 augusti 2007, 10.00 Plats: Almega, Tjänsteföretagens hus, Sturegatan 11, Stockholm Den 20 september 2007 lägger regeringen fram sin första, egna höstbudget. I budgeten har regeringen ett kraftfullt verktyg för att behålla en god tillväxt i det svenska näringslivet och att bryta utanförskapet på arbetsmarknaden. Almega presenterar på tisdag några av de viktigaste sakerna regeringen behöver göra för att uppnå sina mål inom ekonomi och arbetsmarknad. Rubriken på de förslagen är "Vägar till fler jobb - viktiga åtgärder för en växande tjänstesektor och ett minskat utanförskap på arbetsmarknaden". För mer information: http://www.almega.se/ Ulf Lindberg näringspolitisk chef tel. 08-762 69 51 mobil. 070-345 69 51 Håkan Eriksson näringspolitisk expert tel. 08-762 69 18 mobil. 070-345 69 18 Anders Broberg presschef tel. 08-762 68 59 mobil. 070-345 68 59 Almega är tjänsteföretagens arbetsgivarorganisation med cirka 8 600 medlemsföretag med sammanlagt 350 000 anställda. Medlemsföretagen representerar ett 60-tal branscher inom den svenska service- och tjänstenäringen. Almega är den största förbundsgruppen inom Svenskt Näringsliv. 2006 blev Almega utsedd till Årets Lobbyist.