Nyhet -

Vi vill inspirera och lyfta fram kvinnligt företagande med Women in Business on Tour

Den 27 september bjuds entreprenörer och företagare i Nyköping in till Women in Business on Tour, en av fem inspirationskvällar med syfte att inspirera företagare att ta sitt företag till nästa nivå. Under kvällen kommer deltagarna tillsammans med LRF Konsult och Almi inspireras av föreläsningar med fokus på framgångsrikt företagande, finansiering och att öka nätverket bland företagande kvinnor.

Medverkar gör bland annat Instagram-fenomenet och influencern Ariana Heinrici – på Instagram @interiorbyjana, med 30 000 följare. Hon ger sina bästa tips på hur företagare kan sätta upp tydliga mål och strategier för att lyckas i sina sociala medier. Inspiratören Gunnar Söderström medverkar, och det utlovas hög igenkänningsfaktor då han under kvällen bjuder på en energifylld föreläsning.

Eventet Women in Business i Nyköping riktar sig till företagare med syfte att lyfta det kvinnliga entreprenörskapet en viktig målgrupp för Almi.
–En av Almis prioriterade frågor och målgrupper är kvinnor. Det finns så mycket kunskap och kompetens som inte syns och som måste få större plats i näringslivet, säger Thomas Orrung.

Under kvällen bjuds gästerna på middag och mingel med stor chans att nätverka med andra företagare och entreprenörer. Tina Mardla, finansieringsrådgivare på Almi i Sörmland trycker på vikten av att knyta kontakter och att inspireras av varandra.
–Att vara entreprenör idag innebär en del ensamtid, därför tycker jag att det är viktigt med event av den här typen. Jag ska att berätta om vilka finansierings och rådgivningsmöjligheter som finns och hur du lyckas bäst med finansieringen av ditt företag, berättar Tina Mardla.

Christian Brantö, affärsrådgivare på Almi Sörmland, medverkar också i Women in Business. Han tror liksom Tina på kunskapsutbyte som en viktig del i entreprenörskapet och att Women in Business kan motivera företagare att utvecklas ännu mer.
–Jag kommer att prata om hur man kan lyfta sitt företag, tjänst och/eller produkt till nästa nivå med hjälp av idéutveckling. Idag syftar innovation ofta till en utveckling av en befintlig tjänst eller vara så att den hänger med i samtiden. Där kommer jag in i bilden, att som affärsrådgivare stötta och vägleda entreprenörer att komma vidare, säger Christian Brantö.

Vill du bli inspirerad?

Anmäl dig här.

• Smartare företagande med digitala verktyg, LRF Konsult
  • Entreprenörskap, finansiering och affärsutveckling, Almi
  • Bli framgångsrik med sociala medier @interiorbyjana
  • Lyckas med rätt inställning, Gunnar Söderström
  • Mingel och nätverkande

Vill du veta mer om Women in Business?

Läs här.

Chef Almi i Sörmland
Thomas Orrung, 070-609 00 38, thomas.orrung@almi.se

Kommunikationsansvarig