Årets Nybyggare Västerbotten 2013

Utdelning av utmärkelsen Årets Nybyggare Västerbotten 2013

Priset Årets Nybyggare instiftades 1999 för att premiera vår tids nybyggare som valt att starta eget företag i  sitt nya hemland Sverige. Med detta pris vill vi trycka på vikten av mångkultur, integration och framför allt företagare med utländsk bakgrund. Det nationella priset delas årligen ut av Hans Majestät Kung Carl den 16:e Gustaf.

Den 29 augusti 2013 delades utmärkelsen Årets Nybyggare Västerbotten ut till Larisa Kulenovic, Klippstugan Mariedal AB. Vinnaren får också chansen att vinna det nationella priset.

Motivering Årets Nybyggare Västerbotten 2013:
Klippstugan Mariedal AB har genom utmärkt service och närhet till kunderna - med etableringar såväl i Umeå som i geografiskt spridda mindre samhällen - lyckats etablera ett
varumärke laddat med enbart positiva förtecken.

Årets Nybyggare Västerbotten skapar ett välbefinnande hos kunden genom att erbjuda hår- och skönhetsvård som passar varje individs personlighet och utseende!

För mer information, kontakta Almis kommunikatör Karolina Kollenmark Andersson, tel. 090-10 07 74