Almi Invest investerar i Spotify för träning

Almi Invest investerar 1 miljon kronor i Östersundsbaserade Virtual Gym. Bolaget erbjuder ett helt nytt digitalt koncept för gruppträning, som gör att man kan sätta ihop sitt eget pass och delta hemifrån. I emissionen på totalt 2,25 miljoner kronor deltar också privata investerare. Pengarna ska användas till utveckling och lansering av tjänsten i Sverige.

Virtual Gym vänder sig till den stora grupp människor som vill träna, men som har svårt att komma iväg till gymmet. På webbsidan mymowo.com finns olika förinspelade träningspass på 20-30 minuter. Kunden kan antingen följa ett av passen komplett med musik och inspirerande instruktör eller plocka ihop olika delar till ett eget, skräddarsytt program – ett Spotify för träning.

• Vi vänder oss till de 80 procent av befolkningen som inte går på gym, säger Virtual Gyms vd och grundare Frida Stein. Med mymowo.com får de lika bra träning hemma eller på jobbet på tider som passar dem.

Virtual Gym erbjuder olika träningsformer, såväl pass för enskilda som familjeträning och kontorsträning. Ett kontorspass kan utföras vid skrivbordet och tar 3-5 minuter.

Tjänsten, som lanseras den 1 december, erbjuds i form av ett abonnemang för 99 kronor i månaden. Då får man ta del av hela utbudet när man vill och hur ofta man vill.

• Allt mer i våra liv kretsar kring mobila tjänster på beställning, säger Eva Nordlander, Fund Manager på Almi Invest.Virtual gym rider på den trenden och har utvecklat ett nytt träningsalternativ online, för alla oss som av olika skäl inte kommer iväg till träningslokalen. De är tidigt ute med konceptet och vi tror starkt på deras möjligheter att lyckas.

För ytterligare information kontakta:

Eva Nordlander, Fund Manager Almi Invest, tel 070-246 74 79, mail eva.nordlander@almiinvest.se

Frida Stein, vd Virtual Gym, tel 070-696 67 83, mail Frida@fridasteinab.se

Maria Kessling, kommunikationschef Almi Invest, tel 076-880 88 10, mail maria.kessling@almiinvest.se

• almi invest

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare i tidiga tillväxtbolag. Vi skapar, med kompetens, kapital och nätverk möjligheter för bolag att växa. Investeringar sker i tidiga faser. Vi finns över hela landet genom 8 regionala fondbolag. Portföljen består idag av ca 400 tillväxtbolag i många olika branscher. Almi Invest är ett dotterbolag till Almi Företagspartner AB.