Digitalakademin hjälper företag att växa och utvecklas online

Digitalakademin är en utbildning för företag att använda digitala kanaler för att nå en större marknad och göra fler affärer. Det är en kostnadsfri och gedigen utbildning i digitala verktyg som genomförs på plats i Eskilstuna. Utbildningspaketet inleds med ett inspirerande kickoff event den 15 november efterföljt av fyra seminarier, den 23 och 28 november samt 6 och 11 december.

Deltagarna får lära sig hur de blir hittade online, strategier för annonsering, vilka nätkanaler de bäst ska använda, analys av hemsidan och hur deras företag kan expandera till andra marknader. Det finns också möjlighet att komplettera utbildningen med ett kursmaterial som finns online.

Över 10 000 företagare
Maya Estelle är kommunikationsansvarig för Almi Företagspartner Stockholm Sörmland och jobbar med Digitalakademin i Eskilstuna. Hon berättar att Digitalakademin är ett samarbete mellan Almi och Google och har arrangerats i städer över hela Sverige. Hittills har vi utbildat över 10000 företagare i digitala kunskaper.
- De flesta företag förstår vikten av att utnyttja digitala verktyg för att stärka sin konkurrenskraft, men har saknat handfasta tips och verktyg för att komma igång. Digitalakademin syftar till att ge alla möjligheten att växa online. Vi hoppas att fler företagare i Sörmland ska se detta som en fantastisk möjlighet, säger Maya Estelle.

Företagen får konkreta tips och verktyg
Att flera miljarder människor världen över idag har tillgång till internet leder till ökad konkurrens på alla marknader, men också nya digitala möjligheter. Ludvig Andén på den Google certifierade byrån Universal Avenue kommer att leda utbildningarna i Eskilstuna.
- Kunder fattar idag i stor utsträckning sina inköpsbeslut online och de förväntar sig att företag finns online när de söker efter dem. Som företagare har det därför aldrig varit viktigare än det är idag att synas på rätt sätt, för rätt kund, vid rätt tidpunkt. Digitalakademin är därför så viktig i och med att vi utbildar och guidar småföretagare på en resa mot en starkare digital närvaro, säger Ludvig Andén.

Svenska företag ska stärka konkurrenskraften
Genom Digitalakademin vill Almi och Google att svenska företag ska bli bättre på att utnyttja digitaliseringens möjligheter. Digitalakademin lär företagare att bli mer framgångsrika på nätet och därmed bättre hävda sig i den alltmer hårdnande internationella konkurrensen.

Välkommen till Kickoff med Digitalakademin!

Tid: Ondag den 15 november, kl. 9-11

Plats: Munktell Science Park, Portgatan 3, Eskilstuna

Anmäl dig här

För mer information om Digitalakademin

Läs här

Maya Estelle, Kommunikationsansvarig Almi Stockholm Sörmland, 0703-082 27 97 maya.estelle@almi.se

Ludvig Andén, VP Sales & Marketing, 070-688 88 88, Universal Avenue, ludvig@universalavenue.com

Almi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.

Almi Invest är Sveriges mest aktiva investerare i startups. Vi gör investeringar i hela landet via 8 regionala riskkapitalbolag och ett nationellt riskkapitalbolag inom GreenTech. Almi Invest förvaltar cirka 3 miljarder kronor och har sedan start investerat i ca 600 startups. Våra bästa innehav har förvärvats av bl a Google, Microsoft, Qlik och Apple eller noterats på olika börser. Almi Invest är ett riskkapitalbolag inom Almi-koncernen.