Hård konkurrens i Norrbottens Tillväxtliga

Hård konkurrens i Tillväxtligan

Listan med de mest snabbväxande företagen i Norrbottens län

Satmission AB är det snabbast växande företaget i länet. Företaget toppar Tillväxtligan 2016 med en omsättningsökning på 418 procent. Satmission erbjuder innovativa lösningar för säkra och kostnadseffektiva HD- och 3DTV-sändningar via satellit. Det finns många snabbväxande företag i länet och konkurrensen är hård för en placering på listan. Följande företag är de snabbast växande i Norrbotten.

Almis Tillväxtliga

Placering / Företag / Ort / Omsättningsökning

1. Satmission AB, Kalix, >400 procent

2. Orefields Raise Boring AB, Kiruna, >400 procent

3. Ntm Entreprenad AB, Älvsbyn, >375 procent

4. Qr Work AB, Luleå, >350 procent

5. Nyab Sverige AB, Luleå, >300 procent

6. Ponto AB, Luleå, >175 procent

7. Bygg City Luleå AB, Luleå, >175 procent

8. Arctic Road AB, Pajala, >175 procent

9. Dahls Mäkleri Peder Ledin AB, Boden, >150 procent

10. Ln Industrimontage AB, Luleå, >125 procent

Mer information:

Hans Å Strandberg, Almi Företagspartner Nord, tel 070-586 79 33.

Om Tillväxtligan:

En gång om året publicerar Almi listan med de 10 snabbast växande företagen i länet. Tillväxten mäts som omsättningsökningen för de två senaste åren, baserat på offentlig information från UC Select. Företagen ska ha mellan 5 och 250 anställda och visa ett positivt resultat. I samband med publiceringen av listan utses det mest snabbväxande företaget i länet till vinnare av årets Tillväxtliga. Syftet är att lyfta fram framgångsrika företag som inspiration för andra företag i regionen.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser ¨från idéer till framgångsrika företag”. Visionen är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Det kan gälla en idé om en ny produkt eller tjänst, att starta ett nytt företag eller att utveckla ett befintligt företag. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära kunderna med 40 kontor över hela landet. Almi Företagspartner Nord är verksamma i Norr- och Västerbotten genom kontor i Luleå, Skellefteå och Umeå.

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.