Hur får man företag att växa?

Det ska vi diskutera på en nationell konferens i Linköping 6/11, en del av den östgötska Innovations- och Entreprenörskapsveckan, v45.

Fokus är på företag i storleken 20-100 anställda och diskussionen bygger på erfarenheter från ett samarbete mellan närmare 100 östgötska företag, Almi Företagspartner, Linköpings Universitet och upphandlade privata konsulter.

400 personer deltar i konferensen som arrangeras på Konsert & Kongress i Linköping. Bland deltagarna finns  företagsledare, forskare och konsulter. Från nationellt håll medverkar bl a Marita Ljung, statssekreterare Näringsdepartementet, Gunilla Nordlöf, GD Tillväxtverket och Charlotte Brogren, GD Vinnova.

Under dagen diskuterar vi vad som har varit avgörande för företagen att klara av sin tillväxt (för vuxit har de gjort) och vad som kommer att krävas framåt för fortsatt tillväxt. Staffan Brege, professor i Industriell marknadsföring och docent Anna Öhrwall Rönnbäck vid Linköpings universitet, belyser frågan ur ett forskningsprespektiv.  Tillväxtkonsult Lars Diethelm, Ahrens & Partners, diskuterar hinder och myter kring tillväxt.

Mer information finns i bifogad pdf som beskriver "Framtidsföretag", det nu treåriga samarbetet mellan företagen, Almi, LiU och konsulterna. Se även bifogad film.

För mer informatoin kontakta Karin Tell, Almi Företagspartner Östergötland, projektledare Framtidsföretag 013-20 07 07 karin.tell@almi.se eller Anna Öhrwall Rönnbäck, docent CAM (Centrum för Affärsutveckling i Mindre Företag), projektledare LiU 013-28 25 84, anna.ohrwall.ronnback@liu.se .

• almi östergötland

• Östergötland