Ny ledare för Almi Företagspartner Nords låneverksamhet

Pressmeddelande   •   Maj 16, 2016 07:15 CEST

Almi Företagspartner Nord AB har rekryterat Fredrik Stenling som ny ledare för låneverksamheten. Han kommer att ansvara för Almis låneverksamhet i Norr- och Västerbotten samt utveckla kontakter med banker, riskkapitalbolag och andra finansiärer. Fredrik ersätter Henrik Nygren, tidigare finansieringsansvarig och med en bakgrund inom Almi sedan 90-talet.

Fredrik Stenling kommer närmast från Sparbanken Nord i Kiruna och en tjänst som kontorschef. Fredrik har dessförinnan även varit företagsrådgivare i Nordea (kundansvarig företag) samt under en period arbetat för Umeå universitet med samverkansfrågor mellan näringsliv-samhälle-universitet och med regionala utvecklingsprojekt i rollen som projektkoordinator.

Fredrik är född och uppvuxen i Umeå, men har bott i Kiruna under tio års tid.

För mer information, kontakta Fredrik Stenling, finansieringsansvarig Almi Företagspartner Nord, mobil 070-602 43 09 eller Karolina Kollenmark Andersson, kommunikatör Almi Företagspartner Nord, mobil 070-521 10 91.

Almis vision är att skapa möjligheter för alla bärkraftiga idéer och företag att utvecklas. Med rådgivning, lån, riskkapital och inkubation möter vi kunderna i företagandets alla faser - från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas.

Kommentarer (0)