Ny vice vd på Almi Företagspartner

Finansdirektör Anna Hallberg har utnämnts till vice vd på Almi Företagspartner AB. Anna började som finansdirektör på Almi i oktober 2007 med ansvar för koncernens verksamhet inom utlåning och riskkapital samt för kapitalförvaltning, ekonomi, administration och IT. Hon kom då närmast från en chefsbefattning inom SEB Private Banking.

- Almi har ett viktigt uppdrag i att arbeta för tillväxt i näringslivet. För mig är det mycket stimulerande att arbeta för de mindre företagens tillväxt, med nyföretagande och med innovationer. Som vice VD kommer jag att ha samma huvudsakliga ansvarsområden som tidigare, men den nya rollen innebär framför allt att jag tar ett större ansvar i relationer med kunder, partners, ägare och andra externa relationer, säger Anna Hallberg i en kommentar.

För ytterligare information kontakta:
Lars Mårdbrant, kommunikationsdirektör Almi Företagspartner, tel 070-314 34 34.

Almi Företagspartner
Almis uppdrag är att skapa tillväxt och förnyelse i näringslivet genom finansiering i kombination med affärsutveckling. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas samt att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt. Almi, som ägs av staten tillsammans med regionala ägare, består av moderbolaget och 19 regionala bolag.

ALMI Företagspartner AB
ALMIs uppdrag är att skapa tillväxt och förnyelse i näringslivet genom finansiering i kombination med affärsutveckling. Målet är att fler innovativa idéer kommersialiseras framgångsrikt, att fler livskraftiga företag startas och utvecklas och att fler företag ökar sin konkurrenskraft och tillväxt