Nytt kapital till pionjärföretaget Bambuser

Expanderar inom live video via mobiltelefonen
Intresset att sända video live s.k. video streaming via mobiltelefonen ökar starkt. En av de internationellt ledande aktörerna och pionjärerna är det svenska företaget Bambuser.  Nu tar man ytterligare ett steg i sin utveckling och tar in ytterligare kapital för en fortsatt expansion. Kapitaltillskottet kommer från Almi Invest Stockholm tillsammans med norska Kistefos, som är delägare sedan tidigare samt ett antal privata affärsänglar.

Video via mobilen ger en ny dimension
-Bambuser är en av de ledande aktörerna inom ett område som har alla förutsättningar att bli väldigt intressant. Att sända video live via mobiltelefonen ger en ny dimension till sociala fenomen som Facebook och Twitter, säger Mikael Karlsson Fund Manager på Almi Invest.

För mer information:
Mikael Karlsson, Fund Manager Almi Invest Stockholm, 0709-164610