Pressinbjudan: Årets Mentor i Västernorrland utses

Årets Mentor i Västernorrland 2016 inom kategorin Tillväxtföretag kommer att utses idag 7 oktober kl. 12.00 på Restaurang Saltmagasinet i Örnsköldsvik. Vinnaren och dess adept kommer att finnas på plats under prisutdelningen. Länets vinnare är genom detta också vidare till final av Årets Mentor i Sverige.

Prisutdelningarna
Den nationella prisutdelningen för Årets Mentor i Sverige sker under mässan Starta Eget i Älvsjö den 11 november.

Om mentorprogrammen
Utmärkelsen Årets Mentor för tillväxtföretag delas ut av Almi Företagspartner, som på uppdrag av Näringsdepartementet driver mentorprogram för tillväxtföretag och nya företag. Genom Almi får en adept under ett år tillgång till en mentor som ställer upp ideellt. Varje år matchas mellan 1.500-2.000 mentorpar i Almis olika mentorprogram.

Plats: Restaurang Saltmagasinet - Varvskajen 1, Örnsköldsvik

Mer information, kontakta: Maria Wallner, Almi Företagspartner Mitt, tel. 060-16 35 64

• årets mentor
  • almi mitt
  • almi företagspartner

• Örnsköldsvik

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.