Pressinbjudan: Almi Mitt utser Tillväxtligan 2016 för Jämtlands län

Tillväxtligans företagare möter framtidens snabbväxare
I år genomför vi träffen tillsammans med Peak Region Science Park. Vi kommer att avslöja hela topplistan under träffen och kora de tio-i-topp tillväxtföretagen i Jämtlands län. De snabbaste växande företagen i länet får möta varandra och några av framtidens snabbväxare som arbetar utifrån Inkubatorn. Under träffen kommer det även diskuteras snabbväxarnas hemligheter och utmaningar.

Almi Företagspartner Mitt sammanställer varje år en lista över de företag i länet som har störst tillväxt. Topp tio kvalicerar in sig på Tillväxtligan – en lista där vi vill lyfta fram framgångsrika företag som utvecklas och växer här i länet.Företag som växer skapar inte bara tillväxt för sig själva, de bidrar också till en ökad tillväxt för samhället. Företagen på listan blir en inspirationskälla för andra företag i regionen och blir uppmärksammad för deras goda arbete.

De tio företagen kommer i år från Östersund, Strömsund och Krokoms kommun.

Datum: Torsdag den 8 december kl. 11.00 – 13.00
Plats: Peak Region Science Park, Akademigatan 3, Hus U, Östersund

Kriterier för att bli en del av Tillväxtligan:

• 5-249 anställda.
  • 5-500 Mkr i omsättning.
  • Positivt resultat före bokslutsdispositioner > 100´
  • Sunda finanser, d.v.s. inga betalningsanmärkningar och dylikt.
  • Tillväxten ska i all väsentligt ha skett organiskt, d.v.s. ej via förvärv.

Urvalet sker genom offentlig statistik – UC Select – med en utsökning utifrån omsättningsökning, baserat på bokslut 2015 jämfört med 2014 enligt ovan listade kriterier.

Eva Högdahl, Vd, Almi Företagspartner Mitt AB, tel 070-576 77 22
Martin Hellström, rådgivningschef Almi Företagspartner Mitt

• tillväxtligan
  • almi företagspartner
  • almi mitt

• Krokom

Almi erbjuder lån, riskkapital och rådgivning i företagandets alla faser – från idéer till framgångsrika företag. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 40 kontor över hela landet.