Pressinbjudan: Pär Johansson som grundade Glada Hudik-teaten – vad kan han lära Moras företagare?

Pär Johansson fick en praktikplats på ett gruppboende i slutet av nittiotalet, utan att välja arbetsplats och med huvudet fullt av andra drömmar. Han hade ingen erfarenhet av arbetet med funktionsvariationer, men han hade en stark drivkraft att skapa en miljö som var utvecklande både för honom och de personer han arbetade med. På dessa år har han lyckats skapa en verksamhet som skapat många lyckade och rikskända uppsättningar, ett självförtroende för dem som arbetar med teatern, satt Hudiksvall på kartan men också spridit arbetssättet till många nya platser.

Han är en god ambassadör för att man kan åstadkomma mycket även om man inte alltid tydligt kan se vilka resurser som finns till hands. Man skulle kunna säga att av Pär lär man sig gräva där man står.

Pressen är välkommen till Mora Parken onsdagen 12 september kl. 13.30-15.30 för att lyssna till Pär Johansson.

Det finns möjlighet att prata med Pär och med deltagande företag, tag gärna kontakt så ordnar vi det.

• Dalarna

Almi erbjuder lån och rådgivning till företag som vill utvecklas och växa. Det omfattar såväl idéer med tillväxtpotential i tidiga faser som befintliga företag i en expansionsfas. Genom Almi Invest investerar vi riskkapital i företag i tidiga skeden med stor tillväxtpotential och en skalbar affärsidé. Almi ägs av staten tillsammans med regionala ägare och finns nära företagen med 50 kontor över hela landet.