Utdelning av utmärkelsen Årets Nybyggare Västerbotten

Inbjudan till pressinformation:

Utdelning av utmärkelsen Årets Nybyggare Västerbotten

Sveriges export ökar om allt fler med utländsk bakgrund startar företag, enligt en studie från utrikesdepartementet. Vart femte företag som startas i Sverige idag, startas av en person med utländsk bakgrund.

Priset Årets Nybyggare instiftades av IFS 1999 för att premiera vår tids nybyggare, personer med
utländsk bakgrund som valt att starta eget företag. Med detta pris vill vi accentuera vikten av mångkultur, integration och framför allt företagare med utländsk bakgrund. Det nationella priset delas årligen ut av Hans Majestät Kung Carl XVI Gustaf.

På torsdag 29 augusti delar Almis IFS-rådgivare ut utmärkelsen Årets Nybyggare Västerbotten. Personen som får priset får också chansen att vinna det nationella priset.

Vi hälsar medierepresentanter varmt välkomna att delta i utdelningen av priset Årets Nybyggare.

Dag: 29 augusti

Tid: 11.30

Plats: Vardagsrummet, REX Festsalar, Umeå

För mer info, kontakta: Karolina Kollenmark Andersson på Almi Företagspartner Nord, tel: 090-10 07 74